KATEHEZA – “Spoznavanje Očeta po ustvarjalni in učlovečeni Modrosti” – (sv Atanazij, škof)

sv. AtanazijSpoznavanje Očeta po ustvarjalni in učlovečeni Modrosti – Iz govorov Zoper Arijance sv. Atanazija, škofa (2. govor, 78, 81—82)

Edinorojena Modrost samega Boga je stvarnica in povzročiteljica vseh stvari. Vse si z modrostjo ustvaril, je rečeno, in: Zemlja je polna tvojega bogastva. Da bi pa stvari ne samo bivale, ampak tudi pravilno bivale, je Bog sklenil, da se je njegova Modrost sklonila k stvarem ter vtisnila tako celoti kot posameznikom nekak odtis ali odsev njegove podobe. Tako naj bi postalo očividno, da so ustvarjene stvari okrašene z modrostjo in da gre za dela, vredna Boga.

Kakor je namreč naša beseda podoba Besede, božjega Sina, tako je tudi naša ustvarjena modrost podoba tc Besede, ki je Modrost sama. Ker imamo moč spoznavanja in umevanja, smo usposobljeni za sprejem ustvarjajoče Modrosti, po njej pa moremo spoznavati tudi njenega Očeta. Saj pravi: Kdor ima Sina, ima tudi Očeta, ter: Kdor sprejme mene, sprejme tistega, ki me je poslal. Ker je torej v nas in v vseh stvareh ustvarjena podoba te in take Modrosti, je kar prav, da si prava in ustvarjajoča Modrost prideva to, kar je lastno njeni podobi, ko trdi: Gospod me je ustvaril v svoja dela.

Ker svet pri vsej svoji modrosti ni doumel spoznati Boga po delih božje Modrosti, je Bog sklenil rešiti ljudi po nespameti oznanjevanja. Bog namreč ni želel, da bi ga še nadalje spoznavali le po senci in podobi Modrosti, ki je vidna na stvareh, kot dotlej. Zato je Modrost samo poslal v telo, da bi postala človeško bitje in pretrpela smrt na križu; in odslej bodo rešeni vsi, ki se bodo z vero oklenili križa.

Tu gre prav za tisto božjo Modrost, ki se je najprej pokazala s tem, da odseva s stvari (te zaradi tega imenujemo stvari). Potem je ona, božja Beseda, postala človek, kot pravi Janez, in uničila smrt ter rešila naš rod. Sebe je popolneje razodela in je po sebi razodela tudi Očeta. Tedaj je dejala: Daj jim, da spoznajo tebe, edinega pravega Boga, in katerega si poslal, Jezusa Kristusa.

Vsa zemlja se je napolnila s tem spoznanjem; kajti spoznanje Boga nam posreduje edino Sin, in spoznanje Sina nam daje le Oče; to vzbuja veselje v Očetu in ob tem veselju se raduje Sin v Očetu, ko pravi: V meni se je razveselil in dan za dnem sem bit deležen radosti pred njegovim obličjem.
Vir