Duhovna misel škofa dr. Jurija Bizjaka

“IN JAZ VAM DAM POČITEK” (Mt 11,28Mt 11,28
Slovenian: Ekumenski prevod (1974) - EKU

301 Moved Permanently Moved Permanently The document has moved .

WP-Bible plugin
)

DEVETERO GREŠNIH NAGNJENJ NASPROTI DEVETIM BLAGROM

Vsa grešna nagnjenja je mogoče razporediti v tri skupine:

grešna nagnjenja, ki se navezujejo na “biti”;

grešna nagnjenja, ki se navezujejo na “imeti”;

grešna nagnjenja, ki se navezujejo na “uživati”.

Zanimivo je, da predstavljajo Jezusove tri skušnjave isto trojko:

Skušnjava: “Reci, naj bodo ti kamni kruh …” se nanaša na “biti”;

skušnjava: “Vse to ti dam, če predme padeš in me moliš …” se nanaša na “imeti”;

skušnjava: “Vrzi se dol …” se nanaša na “uživati”.

Zanimivo je tudi, da apostol Janez na kratko navaja isto trojko, ko našteva, “kar je na tem svetu”: poželenje mesa (uživati), poželenje oči (imeti), napuh življenja (biti); (1 Jn 2,161 Jn 2,16
Slovenian: Ekumenski prevod (1974) - EKU

301 Moved Permanently Moved Permanently The document has moved .

WP-Bible plugin
).

Če vseh devetero grešnih nagnjenj razporedimo pod vidikom “biti, imeti, uživati”, dobimo sledeče trojke:

Pod “biti” spadajo: napuh, hinavstvo, boječnost.

Pod “imeti” spadajo: lakomnost, zavist, jeza.

Pod “uživati” spadajo: počutnost, požrešnost, lenoba.

Grehi v zvezi z “biti” so predvsem grehi razuma proti resnici in veri.

Grehi v zvezi z “imeti” so predvsem grehi volje proti pravici in upanju.

Grehi v zvezi z “uživati” vključujejo vse in so grehi vesti proti svetosti in ljubezni.

Ni jih mogoče popolnoma ločiti, pa tudi vreči vse v en koš ni mogoče!

Če navedene trojke pretvorimo tako, da iz vsakega predala vzamemo po eno grešno nagnjenje, dobimo sledeče trojke: napuh, lakomnost, počutnost; hinavstvo, zavist, požrešnost; boječnost, jeza, lenoba.

Izredno zanimivo je sedaj postaviti devetero grešnih nagnjenj nasproti deveterim blagrom. Nekatere dvojice kar padejo skupaj in so takoj razvidne, druge pa je treba nekoliko poiskati. Vendar pa je zelo zanimivo, kako se dvojice med seboj tudi osvetljujejo in bogatijo: Napuh – krotkost; lakomnost – uboštvo; počutnost – čistost; hinavstvo – žalovanje; zavist – miroljubnost; požrešnost – lakota in žeja po pravičnosti; boječnost – preganjanost zaradi pravičnosti; jeza – usmiljenje; lenoba – sramota.

Sledovi istih grešnih nagnjenj so vidni tudi v mnogih drugih novozaveznih besedilih. Na primer: V Noetovih dneh so ljudje jedli in pili (požrešnost), se ženili in možile (počutnost), v Lotovih dneh pa so jedli in pili (požrešnost), kupovali in prodajali (lakomnost), sadili in zidali (napuh) (Lk 17,26-30Lk 17,26-30
Slovenian: Ekumenski prevod (1974) - EKU

301 Moved Permanently Moved Permanently The document has moved .

WP-Bible plugin
).

Apostol Pavel naroča Rimljanom: “Kakor podnevi hodimo pošteno, ne v požrešnosti in pijanosti, ne v počutnosti in pohotnosti, ne v prepiru in zavisti” (Rim 13,13Rim 13,13
Slovenian: Ekumenski prevod (1974) - EKU

301 Moved Permanently Moved Permanently The document has moved .

WP-Bible plugin
). Predstavnike istih grešnih nagnjenj omenja apostol Pavel o Krečanih: “Krečani so večni lažnivci (napuh, hinavstvo, boječnost), hude zveri (lakomnost, zavist, jeza), leni trebuhi (počutnost, požrešnost, lenoba)” (Tit 1,12Tit 1,12
Slovenian: Ekumenski prevod (1974) - EKU

301 Moved Permanently Moved Permanently The document has moved .

WP-Bible plugin
). Amen.
Vir